Nowy sterownik silnika krokowego - V3

Witam po meeeega długiej przerwie.
Ostatnimi czasy z kolegą yoy'kiem postanowiliśmy wykombinować styrociachajkę. Jednak trzeba ją będzie czymś napędzić, więc trochę posiedziałem i postanowiłem pokombinować ze sterownikami.
Głównym problemem jest póki co słaba dostępność procków, a jako że układy logiczne nie są mi obce, stwierdziłem iż pójdę w innym kierunku. Założenia sterownika:
- tani (max 20zł / oś)
- prosty w budowie
- bez procesora
- z pracą półkrokową

No i powstał nowy sterowniczek. Oparty na dwóch ttl'ach i paru dodatkowych elementach. Jego działanie najlepiej opisać jako dwukierunkowy licznik pierścieniowy.
Oparty jest o rewersyjny licznik BCD (45176) oraz demultiplekser (74HCT238). Prototyp jest już przetestowany logicznie na LEDach, wkrótce testy na silnikach.



jak wszystko przebiegnie pomyślnie umieszczę plik płytki w postaci brd dla eagle. 

Peace!

Komentarze

  1. A nie lepiej na nieśmiertelnym NE555 i jakimś rejestrze przesuwnym?Albo w ogóle, 1 attiny13a załatwia sprawę sterowania, tylko trzeba wyłączyć reset na fusebitach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwsze, to jest układ sterowany zewnętrznie, czyli krok/kierunek. Dzięki temu jest kompatybilny z programami CNC typu Mach3, Emc2 i temu podobne. Twoja koncepcja jest do innych zastosowań. Poza tym nie czytałeś założeń: ŻADNYCH PROCESORÓW :)

    OdpowiedzUsuń
  3. słusznie, ominąłem ten fakt z uc:P
    Widziałem jeszcze gdzieś podobny sterownik na ttl, ale teraz to nie wiem gdzie;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki maksymalny prąd można podać na silniki przez ten sterowniczek, zakładając dobre chłodzenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosze o kontakt jestem chętny do zakupu :)
    gg: 24620401

    OdpowiedzUsuń
  6. @Anonimowy - przy dobrym chłodzeniu myślę że 2A na fazę przyjmie bez problemu.
    @Dawid - napisałem Ci na gg :)

    OdpowiedzUsuń
  7. WItam,
    ile kosztuje u Pana wykonanie obejm na nakrętki trapezowe (do śruby 16x4) z polietylenu?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. ja od tych obejm, nie zostawiłem kontaktu to moje nr gg. 1328690 jak znajdzie Pan chwilę to proszę napisać,
    pozdrawiam
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam

    Mozna prosić o udostępnienie plików aby wykonac PCB sterownika we własnym zakresie? (format najlepiej pdf). Z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis. Pomocne informacje. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz