Nowiuśki sterowniczek... rev3

Pisałem już o nowym sterowniku dla silników krokowych. Oparty na L6208n.
Popracowałem ostatnio z eaglem, no i są efekty. Udało się zachować parametry poprzedniej wersji, jednak zabrałem kilka funkcjonalności. 
Zrezygnowałem z optoizolacji, gdyż docelowo i tak niezbędna będzie płyta główna, rozdzielająca sygnały pomiędzy sterowniki oraz oferująca im zasilanie 5V dla logiki. Na niej umieszczę transoptory oraz stabilizator napięcia. 
Płytka się skurczyła. Wywaliłem także ledy (nie wiem czy do nich nie wrócę, na płytce pozostało dużo miejsca. A dyskoteka - fajna sprawa. Z wymiarów 84x63 zostało 55x57 czyli redukcja ~50%:)
Po drodze wykluła się jeszcze jedna rewizja - nie publikowałem, gdyż stwierdziłem, że można by jeszcze pokombinować. 
Wyniki:
Ewolucja :)

Widok od strony elementów przetykanych.

Dla odmiany widok od strony elementów, tym razem smd. 
Scalak leży po stronie smd celowo. W planach założyłem możliwość przykręcania płytki do radiatora. Dodatkowo zmniejszyła się rezystancja termiczna od pinów scalaka do masy PCB, dzięki czemu możliwe że uda się odpalić sterownik bez radiatora na pierwszym lub nawet drugim biegu (0,8 i 1A)

Czekam na trafo, które pozwoli mi na pełne testy w docelowym środowisku prądowo - napięciowym (40V / ~2A).

Komentarze

  1. Witaj,
    Czy ta wersja sterownika v3 to jest jego wersja finalna na obecną chwilę? Chciałem składać sterowniki na attinie ale po co kombinować z wersją v2 skoro można v3 który ma wiele zalet w porównaniu do wersji poprzedniej:) Może byś się pochwalił schematem tej nowej wersji? Chętnie też wykonam sterowniczek v3 z elementami SMD - jeśli nie masz nic przeciwko oczywiście :)
    Pozdrawiam Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko cacy, tylko weź zmień tło na ciemniejsze, bo przy białych literach i białym dole tła - nic nie widać!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mógłbyś udostępnić gotowe pliki eagle płytek ? Bardzo ale to bardzo byłbym wdzięczny

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie sterowniki jak i same płytki PCB to serce każdego urządzenia elektronicznego, ważne aby były wykonane solidnie i bezbłędnie, to od tego w dużej mierze zależy bezawaryjna praca danego urządzenia. Na szczęście nie brakuje firm które zajmują się produkcją tego typu części.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz