Grzebanie w drewnie - podstawka pod telefon.


Mając chwilkę wolnego czasu, postanowiłem sprawdzić jak będzie się sprawować moja maszynka podczas obróbki drewna. Szukając weny, stwierdziłem że kawałek sosnowej deski może posłużyć mi jako biurkowa podstawka pod telefon. Rozrysowałem sobie detal:



sporządziłem gcode:



Wyfrezowałem to co na fotkach.




Parametry obróbki:
- frez jednopiórowy fi 3,175
- prędkości 400mm/min
- obroty wrzeciona ~12kRPM
- czas wykonania ~40 minut

Na koniec pewnie jeszcze to jakąś bejcą pomaluję i będzie fajna podstawka. 
Dla zainteresowanych podaję link do pliku DXF oraz gcode pod EMC/Mach i wyfrezowania we własnym zakresie. 

Pozdrawiam i miłego dnia :)

Komentarze

  1. Jestem pełna podziwu, zaprojektować coś, wymierzyć i wyciąć na CNC. W życiu by się nie dało tego wyciąć ręcznie aż tak precyzyjnie, a tu dzięki frezarce takie cacko. Niby nic, ale jest z drewna, a nie tandetnego plastiku z Chin, i się prezentuje :) Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. ty wiesz o życiu....

    OdpowiedzUsuń
  3. W mojej opinii usługi cnc to jedne z najtrudniejszych sztuk. Wymagają dużej wiedzy, doświadczenia oraz precyzji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to wygląda, czy mogę prosić o nazwę programu do projektowania, ponieważ sam chciałbym coś stworzyć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz