Modułowe cnc. Część 2

Moja koncepcja dojrzewa. Dziś zaprojektowałem i wydrukowałem nowe uchwyty silników (x-holders). Zmodyfikowałem odrobinę podpory końcowe dodając między innymi podpórki oraz zmieniłem miejsca mocowań śrub montażowych.


Koncept :)
Jeśli chodzi o brakujące na szkicu elementy, to łatwiej będzie je sfotografować niż rysować. Tulejki ślizgowe z wkładką PTFE:


Tulejki ślizgowe
Tulejki samogwintujące wkręcane obustronnie w celu redukcji luzu na śrubie napędowej:


Nakrętki samogwintujące 

Sprzęgło wykorzystuje odcinki filamentu jako elementy sprężyste, wklejane w uchwyty. Można dać 3 lub 6 odcinków, na 3x3mm spisuje się świetnie. Testować też będę z filamentem 1,75mm:


Sprzęgło - koncept

Sprzęgło - wydruk 3D
A poniżej fotki z prac nad "x-holderami".

Drukowanie x-holderów

Gotowe wydruki
Do niebawem :)

Komentarze