TB6600 - następny driver silników krokowych

Jako, że lubię wyważać otwarte drzwi, postanowiłem wykorzystać swój zapał na zbudowanie nowego sterownika silników krokowych (gotowe sterowniki są na sieci po 100zł). Bazując na scalaku TB6600 od Toshiby, mam w zamiarze stworzyć nowy driver.
Zalety scalaka:
- niedrogi (25zł na allegro)
- świetne parametry (max. 4,5A na fazę przy 42V zasilania)
- rewelacyjnie konfigurowalny (podział kroku do 1/16)
- niewielka obudowa
Zatem przeglądając dokumentację i dostępne już na sieci źródła, postanowiłem stworzyć własną wariację dla tej kostki. 
Schemat:

Płytka:


Płytka w rzeczywistości (prototyp):


Ma wymiary ok 44x57mm, W planach mam skurczyć ją jeszcze troszeczkę i wprowadzić podsunięty przez kolegę genialny koncept. Ale o tym napiszę jak już uruchomię niniejszy prototyp. Wartości elementów wkrótce wrzucę. 

Miłego długiego weekendu.

Komentarze

  1. Prezentuje się rewelacyjnie, dobra robota! Niedużym nakładem można zrobić coś kreatywnego, wystarczy pomysł i oczywiście chęci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda tylko że autor o 6 miesięcy nie daje oznak życia.

    OdpowiedzUsuń
  3. W data sheet układu jest w zasadzie wszystko

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    Mógłbym prosić aby autor wrzucił spis elementów tego sterownika ?
    Pewnie nie mi jednemu na tym zależy :/
    I takie pytanie, czy można taki sterownik podłączyć bezpośrednio pod lpt, czy jednak trzeba płyty głównej ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Szacunek i gratulacje dla autora za zapał i pomysłowość. Opisywane projekty oraz pomysły z dziedziny CNC robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł dość ciekawy, ciekawe jak będzie w rzeczywistości. Osobiście jestem dość ciekawską osoba i gadżeciarską stąd bardzo lubię wszystko automatyzować. Czekam na efekty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe i bardzo pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz